Vi hjälper dig med digital strategi

 

Även om Flinkenberg Media har sina rötter i print så har vi de senaste tio åren med stor passion kommunicerat och gjort affärer genom digitala plattformar. Fördelarna med digitalt är att det är träffsäkert gällande målgruppssondering, mätbart och går att genomföra relativt omgående. Det som inte funkar kan justeras och revideras tills önskad effekt nås. Här handlar det verkligen om relevans och transparens, att vara lyhörd för målgruppens behov, samt en viss typ av mod och personlighet för att synas i ett omfattande digitalt mediabrus.

 

Vi hjälper ditt företag med en digital strategi – från ax till limpa!

 

 

Case

 

ELLOS: E-handelsgiganten Ellos gick in som exklusiv VIP-annonsör och köpte allt kommersiellt utrymme på Netstyle (ett onlinemagasin grundat av Charlotta Flinkenberg och Flinkenberg Media) under det första halvåret. Flinkenberg Media tog fram en specialbyggd shoppingwidget åt Ellos där alla shoppingtips var handplockade av redaktionen. Widgeten placerades i samtliga blogginlägg samt redaktionella artiklar på sajten och läsarna kunde först få inspiration från själva inläggen ifråga och sedan direkt handla snarlika plagg och saker utan att behöva leta själva. Fashion and function i sin bästa form! Ellos fick även en fast placering med en shoppingwidget på Netstyles förstasida, där köptipsen byttes ut av redaktionen en gång per vecka för att kännas aktuella och säsongsanpassade.

 

Specialbyggd shoppingwidget för Ellos.

 

 

 

ELFA DÉCOR: Flinkenberg Media fick äran att vara en av få svenska aktörer som skulle marknadsföra Elfa Décors nya premiummodell för garderobslösningar och förvaring.

 

Klicka här för att se hur nativeartikeln på Netstyle blev.

 

Klicka här för att se hur det sponsrade blogginlägget om ordning och reda i garderoben blev.

 

Klicka här för att se hur det sponsrade blogginlägget om att planera en walk-in-closet blev.

 

 

 

MAMMA.FIT: Olga Rönnberg, en av Sveriges främsta fitnessprofiler, anlitade Flinkenberg Media 2016 för att projektleda och lansera hennes nya onlinemagasin mamma.fit. Flinkenberg Media skötte allt ifrån idé och konceptformat, grafisk form, kravställan till backend/IT, redaktörsroll, bildurval, nyhetsbrev, med mera. Målet var att nå 10.000 unika besökare per vecka inom tre månader. Utfallet blev 10.000 unika besökare om dagen efter bara två veckor.

 

 

 

JOTUN/DEMIDEKK: Charlotta Flinkenberg målade om huset i samarbete med Jotun, i en serie om tre stycken sponsrade blogginlägg (under en period då Flinkenberg bloggade åt Sköna Hem). Inläggen hittar du här, här och här.

 

 

Foto iStock

 

KONTAKTA OSS HÄR!