Kundtidningar, artiklar, böcker

 

Kundtidningar

 

En väl sammansatt och snygg kundtidning förmedlar ert budskap på ett mycket sofistikerat sätt. Enligt Flinkenberg Media är tryckta medier ”Queen of content” och här kan du erbjuda läsaren relevant information presenterad på ett elegant och kreativt sätt. Kundtidningar bygger långvariga och lojala relationer med er målgrupp och här har du möjlighet att visa trovärdighet och engagemang.

 

Kanske har ni redan en inarbetad kundtidning idag som behöver ses över och få en ny kostym med fräscht relanserings-tänk? Eller så behöver ni hjälp med att spåna fram idéer för hur en kundtidning skulle kunna bli en naturlig del av ert företags kommunikation. Kundtidningar kan även ta sig uttryck i oneshots (enstaka utgåvor) – om ni exempelvis vill fira ett jubileum/invigning, eller om ni behöver en mässtidning eller en personaltidning. Flinkenberg Media har ansvar för Företagshems kundtidning, där syftet är att stärka varumärket men även inspirera kunderna (både uthyrare och företagen som är hyresgäster) i form av intressant läsning om hyresbostadsmarknaden.

 

 

Flinkenberg Media guidar dig rätt mellan fyrfärgstryck, folierad logotyp, lackade omslag, limbunden rygg eller klamrad dagstidningskänsla – allt beroende på vad du vill kommunicera. Och hur du vill kommunicera. Samt vem som ska läsa det. Och när/var. Vi vet att alla dessa faktorer är viktiga då man väljer formen för sin kundtidning och vi har team redo att ta hand om produktionen så att det blir exakt som ditt företag önskar. Önskar ni hjälp med annonsförsäljning ombesörjer vi även denna del.

 

 

Charlotta Flinkenberg startade sin första tidning (ett gratismagasin) redan som 23-åring. Idag har hon arbetat med magasinsproduktion i över 20 år och har både förhandlat avtal med tryckerier och repro samt olika sorters distributionskedjor. Frida, Vecko-Revyn, Glamour och CHIC är tidningar Flinkenberg varit framgångsrik chefredaktör för. 2017 fick Flinkenberg frilansuppdraget att vara redaktör för Amelias specialtidning Kropp & Skönhet. Genom åren har Flinkenberg varit med och producerat över 1000 tidningar, därför kommer ert företags kundtidning att vara i trygga händer.

 

 

 

Artiklar

 

Sedan 1994 har Charlotta Flinkenberg arbetat som frilansjournalist och skrivit för ELLE, Damernas Värld, Aftonbladet, Expressen, Residence, Amelia, Daisy Beauty, DB Professional, Hus & Hem, Sköna Hem, Tara, IcaKuriren, med flera. I huvudsak har ämnena varit livsstilsrelaterade, som mode, skönhet, hälsa och inredning. Men Flinkenberg har även skrivit mer analytiska reportage av B2B-karaktär för branschtidningen DB Professional, som riktar sig till VD:ar samt egenföretagare inom skönhetsbranschen.

 

 

Flinkenbergs textstyrka är den professionella tonaliteten, kombinerat med en särskild känsla för skarpa citat, läsvärde och spännande rubriker. Oavsett om texterna handlar om vanliga människor med ovanliga levnadsöden, kända profiler, eller politiker och andra makthavare. Genom sin mångåriga journalistkarriär är Flinkenberg skicklig på research och har ett stort nätverk vilket hjälper dig att få fram det lilla extra du önskar ur era artiklar. 

 

 

 

 

Böcker

 

Vill du skapa extra tyngd (bokstavligt talat) med ditt företags budskap är det kanske en bok ni bör satsa på? En bok kan fungera som ett trevligt och gediget komplement till övriga mediakanaler i företaget. Använd boken som gåva till kunder, som extra buzz kring mässor och för att möta era kunder då de är i en alldeles särskilt fokuserad sinnesstämning.

 

Charlotta Flinkenberg har skrivit tre faktaböcker. Den första, ”Busenkelt – så blev jag framgångsrik” (Bonnier Fakta), är en karriärhandbok för unga kvinnor. Den andra, ”Viktiga boken – från godisråtta till storlek 38” (Bonnier Fakta), är en humoristiskt, självupplevd berättelse om matmissbruk och viktnedgång. Den tredje boken, ”Ditt livs form – med 80/20-metoden” (Bladh by Bladh), är en bok om livsbalans, skriven tillsammans med fitnessprofilen Sabina Dufberg.

 

Flinkenberg Media kan hjälpa ditt företag genom hela bokprocessen med synopsis, research, källgranskning, manus, korrekturläsning, formgivning och tryck.

 

Uppslag ur boken ”Ditt livs form”. Foto Magnus Ragnvid

 

KONTAKTA OSS HÄR!