PR/EVENT

 

Charlotta Flinkenberg fick förtroendet för att ansvara för Sverigelanseringen av ekologiska  hårvårdsmärket Dakmatter. Detta genom pressbearbetning samt ett garden event, som hölls i grundaren Alexa Wolfs växthus.

 

 

Flinkenberg Media ordnade layout av inbjudan, gästlista, dekor, dukning, samt spons till goodiebags. Briefen var ett intimt och mycket exklusivt event, med fokus på genuin och familjär känsla och utbildning kring skalphälsa och texturerat hår. Det bjöds på hemlagad mat i form av grillad zebrabiff, ceviche, risotto med västafrikanska kryddor och smaker som mongongoolja, tamarind, yuzu, ditakh och hibiskus.

”Att arbeta med Charlotta har varit ett rent nöje. Från första brief satte hon sig in i vår vision och gjorde den till sin, med fokus på både detaljer och övergripande mål. Med en unik förståelse för oss som företagare hittar hon med sin erfarenhet och enorma nätverk vägar att – oavsett budget – skapa oförglömliga event, alltid med en känsla av lyx och värme för gästerna och för oss som företag. Jag vet inte exakt hur hon gör, men magin och multitalangen som finns kring Charlotta och hennes team kan jag inte nog rekommendera.”

Alexa Wolf, VD Curlfriend Cosmeceuticals AB (Dakmatter).

 

Trots en ytterst begränsad gästlista med ett 15-tal gäster lyckades Charlotta skapa ett såväl kvalitativt som kvantitativt PR-värde för Dakmatter. Detta tack vare en personlig relation till tongivande influencers, skönhetsjournalister och mediapersonligheter som sammanlagt renderade en räckvidd motsvarande ca 2 miljoner läsare/tittare. Några av gästerna som kom var Zeina Mourtada, Tina Lindh, Asabea och Opokua Britton, Lotta Gray, Mona Elvhede, Sara Algoz, Chrystelle Eriksberger, samt Agneta Elmegård, Jessica Blockström och Linnea Öst. Flinkenberg Medias PR-arbete för Dakmatter har även resulterat i omnämnanden i Daisy Beauty, Aftonbladet, Damernas Värld och Femina.

 

 

Charlotta har under sina år som chefredaktör för Bonnier och Aller hållit i ett hundratal event av olika storlekar. Allt ifrån större galor till mindre shoppingevent. Till CHICs 1-årsjubileum lät hon bygga en egen ”CHIC Boutique”, där gästerna kunde ”shoppa” sina egna goodiebags i form av skor i rätt storlek. Med inbjudan följde ett fejkat kreditkort med magasinets logotyp.

 

 

Hon har även arrangerat event och pressfrukostar i egen regi sedan flera år tillbaka. Exempelvis åt Akademikliniken, Dakmatter och ghd.

”Charlotta arbetade dag och natt och lyckades få upp sajten på mindre än fyra veckor. En nästintill omänsklig prestation. Mycket imponerande!”

Olga Rönnberg, grundare Trainimal

 

Som PR-konsult: Framtagning av logotyp åt den ekologiska hårsalongen Ecohair Stockholm. Idéskiss, projektledning och genomförande av Olga Rönnbergs fitnessportal. Strategirådgivning, projektledning och marknadsföring samt PR-ansvarig för mediaprofilen Cissi Wallin när hon gav ut sin bästsäljande debutroman på eget förlag.

SÖKER DU EN PR-KONSULT ELLER VILL ARRANGERA ETT EVENT?
Maila: info (@) flinkenberg.se