OM OSS

Flinkenberg Media grundades 2010 av Charlotta Flinkenberg, som är en av Sveriges mest meriterade mediaprofiler. Hon har arbetat som chefredaktör för ett flertal av Sveriges största kvinnomagasin som Frida, Veckorevyn, Glamour och CHIC. Hon var även tidig med digitala satsningar och transformationsprocesser från print till webb, genom sin roll som digital förlagsredaktör på Aller media.

Charlotta Flinkenberg är även författare och har skrivit tre böcker, haft ett eget TV-program på TV3 och drivit en podd. Hon är en van föreläsare och skicklig konferencier/moderator.

Under sin karriär har Charlotta producerat över tusen magasin

Charlotta Flinkenberg utsågs till Årets Mediechef av Sveriges Tidskrifter 2011 och tidningarna hon varit chefredaktör för har erhållit ett flertal branschpriser, som exempelvis Tidsams pris 2013 och Årets Marknadsföringspris 2009. Charlotta har två år i rad suttit i juryn för ”Årets Omslag” till Tidskriftspriset. Under sin karriär har Flinkenberg producerat över tusen magasin.

Sedan 2016 driver hon egen verksamhet med onlinemagasinet Netstyle, skriver böcker, frilansar åt Sköna Hem, amelia, M-Magasin, jobbar som influencer, driver egen kursverksamhet och arbetar med PR-uppdrag.

Charlotta har imponerande 25 års erfarenhet av att skapa professionellt content och fokus ligger på underhållande och utbildande material. Hon navigerar ledigt mellan olika mediaplattformar och erbjuder gärna sin mångåriga kompetens för dig och ditt företag.

”Great conversations with the target group means great conversions”.

Med andra ord – storyselling.