OM CHARLOTTA

Charlotta Flinkenberg har arbetat i mediabranschen i över 20 år. Som 23-åring blev hon VD och chefredaktör för en egenstartad tidning. Därefter har hon varit chefredaktör för Frida, VeckoRevyn, Glamour och CHIC.

 

CHIC är Charlottas egna affärsidé, ett varumärke som hon har startat och byggt upp, riktat till kvinnor mellan 20-35 år. Förutom chefredaktörsuppdrag för modemagasin har Flinkenberg även arbetat som förlagsredaktör på Frida Förlag, samt förlagsredaktör digitalt på Aller media och haft ett eget TV-program på TV3. Författare, konferencier och bloggare är andra titlar Charlotta kan skriva på sitt CV. Idag driver Charlotta det egna företaget Charlotta Flinkenberg Media.

 

I mars 2016 blev Charlotta chefredaktör för mamma.fit, ett onlinemagasin för tränande mammor, på uppdrag av Olga Rönnberg, en av Sveriges mest välkända hälsoprofiler. Flinkenberg Media fick uppdraget att stå för både design och marknadsföring av mamma.fit, förutom det journalistiska redaktörsansvaret. Efter bara några veckor blev onlinemagasinet mamma.fit en stor trafiksuccé och har 10 000 unika besökare om dagen.

 

Våren 2017 startar hon en underhållande modepodd, ”Kom in i garderoben”, tillsammans med stylisten Hulda Andersson, tidigare modechef på CHIC, mama och som medverkar i SVT:s ”Gokväll”.

 

2011 utsågs Charlotta till ”Årets Mediechef” av tidningen Chef och Sveriges Tidskrifter. Charlottas passion är kommunikation, oavsett plattform, helst riktat till en kvinnlig målgrupp.

Mediechef